Activiteit

Cursus Online Marketing 2019

woensdag 27 februari 2019 , 19:30 - 21:30 uur

De derde editie van de complete cursus Online Marketing bij Bibliotheek Gouda begint op woensdagavond 27 februari 2019. Dit leer je over online marketing in 12 lessen:

  • Hoe werkt online marketing en social media
  • Hoe maak je een online marketing strategie
    (doelen, doelgroepen, middelen, tactiek, planning)
  • Welke kenmerken heeft een goede, vindbare site
  • Wat is het nut van bloggen en hoe pak je dat aan
  • Wat is het nut van nieuwsbrieven en hoe pak je dat aan
  • Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube, Google+:
    hoe werkt het (technische training incl. handleidingen) en wat kun je ermee
  • Hoe voer je je strategie zo efficiënt mogelijk uit
  • Hoe meet je de resultaten

Je leert dus veel. Maar wat eigenlijk nog veel belangrijker is: je gaat het ook uitvoeren!

Concreet aan de slag met je online marketing
--> Je maakt stap voor stap je eigen online marketing strategie
--> Je kiest de juiste online middelen en richt deze optimaal in
--> Je plaatst berichten volgens je content plan en update kalender
--> Je monitort de resultaten en stelt je strategie waar nodig bij
--> Je online marketing wordt een vast onderdeel van je werkroutine
--> Je beschikt een half jaar lang over een online marketing adviseur en over een ondersteunend team, namelijk je medecursisten.

Het resultaat: zichtbaar en vindbaar
Je bedrijf of organisatie wordt online zichtbaar en herkenbaar. Je werkt consequent en met resultaat aan je doelen, zoals het vinden van klanten, het op gang brengen van een dialoog of het bevorderen van kennis. Je begrijpt wat wel en niet werkt. Je hebt overzicht (dat geeft focus en rust) en weet hoe je de werkzaamheden efficient kunt inrichten.

Voor wie is de online marketing cursus geschikt?
De cursus Online Marketing is voor ondernemers, ZZP'ers, eigenaren van kleine bedrijven, bestuursleden, programmeurs, organisatoren van evenementen en voor mensen in secretariële functies die hun bedrijf of organisatie online willen versterken. Oftewel: voor iedereen die met behulp van online marketing een concreet doel wil bereiken. Je hebt behoefte aan overzicht, praktisch toepasbare kennis en een gestructureerde aanpak.
De training is geschikt voor zowel startende en gevorderde deelnemers (hierover lees je hieronder meer).

De docent
Docent Loes Vork van Vork Communicatie is ervaren social media trainer en communicatieadviseur voor diverse bedrijven. Zij is in staat om online marketing begrijpelijk uit te leggen en de voorwaarden te scheppen voor een succesvolle strategie. Plezier, interactie en delen van wat jij te bieden hebt, zijn daarbij de sleutelwoorden.

De cursus is inclusief uitgebreid werkboek met technische handleidingen en huiswerk (waar je steeds twee weken de tijd voor hebt). Gedurende de cursus is de trainer voor jou bereikbaar voor extra vragen, met name vóór iedere les.

Data
Eens in de twee weken, startend op woensdag 27 februari 2019 en eindigend in oktober 2019. In de zomervakantie is er geen training.
Als je een keer niet kunt, mag je iemand anders in jouw plaats laten deelnemen. Uiteraard ontvang je zelf dan ook wel de handleiding die hoort bij die les.

27 februari 2019
13 en 27 maart 2019
10 en 24 april 2019
8 en 22 mei 2019
5 en 19 juni 2019
4 en 18 september 2019
2 oktober 2019

Praktische informatie over de online marketing cursus
Tijd: op woensdagavonden van 19.30 tot 21.30 uur. Inloop voor individuele vragen vanag 19.00 uur.
Plaats: Chocoladefabriek, Klein Amerika 20 te Gouda
Kosten: Deelname kost € 375,- . Leden van Bibliotheek Gouda krijgen 10% korting en betalen € 337,50

Aanmelden voor de Cursus Online Marketing
Je kunt je aanmelden via de site van Bibliotheek Gouda (klik hier). Geef bij je aanmelding aan of je een factuur wenst te ontvangen.

Is de Cursus Online Marketing voor beginners of voor gevorderden?
Allebei!
De deelnemers maken stap voor stap een online marketing strategie. En zij krijgen huiswerk om de strategie ook al uit te voeren tijdens de cursus. Techniek (zoals hoe maak je een Facebook pagina) stip ik aan. Ik toon voorbeelden, geef rondleidingen en geef de techniek mee naar huis in de vorm van handleidingen en huiswerk.

Complete beginners kunnen met alle informatie de juiste social media kiezen, de accounts aanmaken en de eerste stappen zetten. Zij boeken vooral resultaat in de inrichting van hun online marketing strategie. Dat geeft inzicht, overzicht en een professionele uitstraling.

Gevorderden hebben al accounts (dus iets minder huiswerk!) en kunnen die met behulp van mijn informatie optimaliseren en beter op elkaar aan laten sluiten. Zij boeken vooral resultaat met een slimmere toepassing van de online kanalen, een groter bereik en een professionelere uitstraling.

Je bepaalt je online marketing doel, je kiest een bijbehorende strategie, je werkt per middel dat je inzet je tactiek uit in een content plan en een update kalender. Dat ga je uitvoeren en je gaat meten of het werkt.

Er zijn misschien avonden die gaan over een platform of techniek dat je niet wilt inzetten. Ook dan zorg ik ervoor dat er voor iedereen iets 'te doen' is. Bovendien is het goed om de middelen die je niet kiest, toch een beetje te kennen, al is het om je keuze goed te kunnen beargumenteren. En als je een keer niet kunt, mag je iemand anders in jouw plaats laten deelnemen. Uiteraard ontvang je zelf dan ook de handleiding die hoort bij die les.

En als je me al kent van de social media werkochtenden dan weet je: ik vermijd ingewikkelde termen zodat iedereen het begrijpt. Maar ik zet je wel aan het werk!

Locatie
Bibliotheek Gouda | Chocoladefabriek
Doelgroep
Alle volwassenen
Illustration
 
Deel dit: