Vacature / hulpvraag

Secretaris gezocht

geplaatst op 15 mei 2020, 10:29 uur, door Humanitas Midden-Holland

Humanitas Midden-Holland, een afdeling van Humanitas Nederland actief in Waddinxveen, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda en Krimpenerwaard, telt 160 vrijwilligers, die hulp bieden op het gebied van financiën, eenzaamheid, laaggeletterdheid en inburgering. Zowel het aantal vrijwilligers als het aantal mensen dat een beroep doet op onze hulpverlening, groeit gestaag.

Taken van de secretaris bestaan uit:

-Optreden als informatiepunt voor bestuur en vrijwilligers
-Zorgen dat post op tijd beantwoordt wordt.
-Beoordelen of ontvangen stukken onder de aandacht van het bestuur/coördinatoren gebracht moeten worden.
-Zorgen dat bestuursleden en betrokken op tijd beschikken over relevante informatie.
-Relevante informatie verzamelen, ordenen en beheren in een toegankelijk archief.
-Samen met de voorzitter de agenda voorbereiden.
-Verslaglegging van vergaderingen.
-Vergaderstukken, verslagen en agenda naar bestuursleden sturen.
-Overige correspondentie verrichten.
-Samen met bestuursleden het beleidsplan en jaarverslag opstellen.

Functie-eisen voor de rol van secretaris zijn:
-Leidinggevende capaciteiten
-Dienstverlenende instelling
-Organisatievermogen
-Bestuurlijke ervaring
-Kennis van en affiniteit met de organisatie
-Kennis van geautomatiseerde systemen
-Vaardigheden van een secretaris bestaan uit:

Vermogen om in teamverband te werken
-Goede sociale eigenschappen
-Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
-De functie is onbezoldigd en vergt een tot twee dagdelen per week.

Geïnteresseerd? Neem contact op met de voorzitter, Bart Crouwers 06 22 21 51 66 / bart.crouwers@humanitas-mh.nl

ingangsdatum In overleg