Stadmakers

Donald Pagrach

Bewoner, Ondernemer, Stadmaker
Mijn expertise

Ik help met het verhelderen van inzichten in nagenoeg elk denkbare en allerlei situaties. 
Vervolgens ondersteun ik bij het stellen van doelen, het afbakenen en het bepalen van de oplossingsrichting.


Mocht er meer moeten gebeuren dan is het meedenkenken bij het vinden van oplossingen een volgende stap.


Succesvol afronden is dan de laatste stap waarbij ik mijn kennis kunde en vaardiogheden bij kan gebruiken.


 


Dit doe ik zowel op persoonlijk niveau als op bedrijfsniveau


 

Mijn drijfveren

Mijn drijfveer is om de enorme bagage aan kennis die ik in mijnleven heb mogen verzamelen kan en mag delen met een jongere generatie.

Mijn droomprojecten

Elk project, elk vraagstuk, elke droom, zowel privé als zakelijk kan bij mij besproken worden. Mijn expertise is structureren, opdelen in diverse doelstellingen en behapbaar en uitvoerbaar maken.

Mijn mogelijkheden

Alleen ondersteunend; niet (meer) uitvoerend.

Relevante ervaring

50 jaar ervaring van programmeur tot directeur


STADMAKERS
Waarom wil ik anderen helpen?
Ik wil graag mijn kennis en kunde delen met andere mensen.
Mijn 45-jarige ervaring in het bedrijfsleven beslaat een breed scala. Dit heb ik gebundeld en in een 120-tal stellingen vastgelegd die de basis vormen voor onze eventuele gesprekken.
Mijn aanbod
Onderstaand per hoofdonderwerp een ,zeker niet limitatief, aantal onderwerpen waar we het over kunnen hebben:
Prive
--------
Ik wil meer investeren in mijzelf.
Mijn kennisniveau is onvoldoende om mijn werk goed te doen.
Hoe voorkom ik een burn out a.g.v. werkdruk of gespannen verhoudingen.
Ik wil graag manager worden?
Via welk pad kan ik groeien in kennis, kunde en vaardigheden?

Interne organisatie
--------
De interne communicatie dient nodig verbeterd te worden.
Hoe stimuleer ik op de werkvloer de bereidheid om te veranderen?
Wat moet ik doen om doorgroeimogelijkheden voor medewerkers beter te organiseren?
Wat te doen om de medewerkersmotivatie op te vijzelen?
Hoe kan ik mensen meer verantwoordelijkheid laten nemen?

Continuïteit
--------
Hoe kunnen we onze marge verbeteren?
Hoe kunnen we de continuïteit voor de lange(-re) termijn waarborgen?
Onze klanten moeten we eigenlijk meer aandacht geven.
Wat moeten we veranderen om onze bestaande klanten te behouden?
Hoe kunnen we meer klanten krijgen?

Product/dienst
--------
Is het aantal fouten te verminderen en zo ja hoe?
De kwaliteit van onze producten/diensten naar onze klanten toe behoeft nodig verbetering.
Hoe zorgen we ervoor dat blije medewerkers positieve invloed hebben op onze producten en diensten?

Strategie
--------
Hoe kunnen we mee in de stroom om meer verantwoord te gaan ondernemen?
Help mij ons meer te richten op waarden en normen.
Hoe zorgen we ervoor onze doelen helderder te hebben?
Hoe kan ik onze mensen meer laten focussen op onze doelen?

Werkvloer
--------
Onze mensen in de organisatie zouden beter moeten samenwerken.
Verbetert de sfeer als ik mijn collega meer aandacht geef?
Helpt het als de manager de medewerker meer aandacht geeft?
Welke mogelijkheden zijn er om de samenwerking te verbeteren
De sfeer moet nodig verbeterd worden?
Plezier in het werk straalt op alles en iedereen af maar hoe regel ik dat?
Mijn thema's
sociale cohesie, maatschappelijke ondersteuning, educatie, duurzaamheid & energie, deeleconomie, ondernemen/ werkgelegenheid, gezondheid/ bewegen, diversiteit, armoede
Mijn ervaring

Help een organisatie door te groeien van de pioniersfase naar een professioneel aangestuurde organisatie.


Verander de organisatie van een eigenaar/drukkerij naar professioneel bestuurd mediabedrijf.


Software voor de geestelijke gezondheidszorg uitrollen naar andere organisaties in de geestelijke gezondheidszorg.


Maak van een goed idee een bedrijf waarmee via internet  gemarket en verkocht kan worden.


Een merkkleding winkel met natuurlijke producten een winstgevende onderneming maken.


Onderzoek of dit bedrijf overgenomen wil worden.


Verhoog de omzet en winstgevendheid van een Paramedisch magazine.


Organiseer een leveranciersbijeenkomst.


Maak van de leveranciersgroep een organisatie die bekend staat om de uitstekende seminars.


Onderzoek de verkoopmogelijkheden van vitrinekastjes en ondersteun bij de uitvoering.